ساحل دریای غم
حاج محمد یزدخواستی
محرم 1397
beheshty.irگفتگویی با امیرحسین پرورش
گفتگویی با امیرحسین پرورش

موضوع نشریه تعریفی از جایگاه اقتصاد در تمدن اسلامی است/برای انتخاب موضوع کد های سخنرانی های حضرت آقا را از سال ۸۸ به بعد بررسی کردیم/ فقط تلاشمان این بود که سیاست های اقتصاد مقاومتی که حضرت اقا به دقت تعیین کرده اند را مجدد باز خوانی کنیم.

انصارالحسین :

یکی از تولیدات ستاد مراسم برگزاری محرم 1394 نشریه راه رفتنی بود، نشریه ای در عرصه اقتصاد، به همین بهانه گفتگویی انجام دادیم با دبیر اجرایی این نشریه جناب آقای امیرحسین پرورش که در ادامه می خوانید:

 

لطفا مهم ترین هدف عقلایی از تهیه ی نشریه ی راه رفتنی را توضیح دهید؟

اولا در اینکه نوشتار بهترین راه برای انتقال مفاهیم مهم است شکی نیست.و به همین دلیل هنوز قالب کتاب و نشریات تخصصی مرجعاصلی انتقال محتواهای تخصصی و پربارتر است

علاوه بر این به علت فضایی که در محرم هست و ما با مخاطب عام در ارتباطیم نمی توان همه ی محتوا را در قالب منبر و سخنرانی و اتفاقات درون جلسه انتقال داد چرا که مخاطبین عام همگی پذیرای مطالب تخصصی تر نیستند. جامعه ی هدف ما علاوه بر مخاطبین عام قشر فرهیخته تر و دانشجویان و حوزویان برجسته است به همین خاطر ما تلاش کردیم که برای اولین بار در قالب نشریه که امکان انتقال محتوای گسترده برای ما فراهم می کند  محتوای تخصصی و تولیدی را در اختیار افرادی که طالب این محتوا هستند قرار بدیم.

 

بارزترین و منحصر به فرد ترین ویژگی نشریه را چه می دانید و از چه کارشناسانی با چه خصوصیاتی برای عضویت در هیئت تحریریه استفاده کرده اید؟

بارز ترین ویژگی نشریه ما اینه که تمام محتوای ان تولیدی است و محتوایی سطح پایین و اقتباس شده از جایی باشد و صرفا برای همین نشریه تولید شده

ما سعی کردیم از کارشناسانی که به انها دسترسی داشتیم استفاده کنیم. قطعا کارشناسان زبده ی دیگری در کشور هستند که می شد از انها استفاده کرد اما در دسترس ما نبودند. ما سعی کردیمم از کارشناسان صاحب نظر در وجوه مختلف اقتصاد مثل سیاست خارجه تعاریف تمدنی تولید و صنایه داخلی و ... استفاده کردیم. غیر از کارشناسان بقیه ی افرادی که در هر بخش مطلبی نوشتند در باره موضوع صاحب نظر و زبده بودند و مطالب نیز گلچین شده و منتخب اند.

 

 

موضوع محوری نشریه راه رفتنی چیست و با چه هدف و نیاز مبرمی ان را انتخاب  کرده اید؟

موضوع نشریه ما تعریفی از جایگاه اقتصاد در تمدن اسلامی است و مورد مطالعه ی ما ایران است یعنی در ین نشریه ما کاری به بقیه ی تمدن اسلامی نداریم. به همین دلیل سیر تاریخی نشریه از دوره ی صفویه شروع می شود. ما یک بررسی از جایگاه تولید و مسئله ی اقتصاد و تحریم کالای خارجی و فشار از بیرون را از دورهی صفویه شروع می کنیم و تا امروز بررسی میکنیم و همچنین یک اینده پژوهی نیز ارائه میدهیم.

برای انتخاب موضوع ما کد های سخنرانی های حضرت آقا را از سال 88 به بعد بررسی کردیم و فهمیدیم که تکیه ی ایشان روی موضوع اقتصاد است و اقتصاد هم مسئله ای است که روی هرچیز اثر می گذارد نمیگوییم که اقتصاد زیر بناست ولی یکی از ارکان هر جامعه و تمدنی مسئله اقتصاد است به همین دلایل ما این موضوع را برگزیدیم.

 

چگونه توانستید به کمک راه رفتنی اندیشه و تفکر اقتصاد اسلامی را ترویج کنید؟

نمیدونم که توانستیم یا نه اما تلاشمان این بود کهاین نگاه منفی که به کسب ثروت حلال هست را اصلاح کنیم. به تولید دعوت کنیم.بگوییم که اقتصاد مقاومتی مردم محور است و سعی کردیم این محور ها را مطرح کنیم. اینکه چقدر موفق بودیم را بعدا باید بازخورد بگیریم.

 

افراد مورد مصاحبه رابا چه دیدگاه و معیاری انتخاب کردید؟

اولا صاحب نظر باشند و نظر جدید در این زمینه داشته باشند

دوما در دسترس برای ما باشند

سوما اینکه شعوب مختلف بحث را در بر بگیرند یعنی هم نگاه اقتصادی داشته باشند هم نگاه سیاسی داشته باشند هم نگاه مذهبی داشته باشند و هم نگاه فرهنگی .سعی کردیم که بسته ی کاملی از کارشناسان را انتخاب کنیم.

 

 

چه راهکار های جدیداقتصادی و فرهنگی را در واکنش به اتفاقات روز مره جامعه در این نشریه ارائه و خلق کرده اید؟

سعی کردیم تفاوت زهد و فقر را بیان کنیم سعی کردیم بیان کنیم که رشد اقتصادی صرفا به معنی مصرف زدگی جامعه نیست سعی کردیم یک خط ممیزی بکشیم بین مصرف گرایی و توفیق اقتصادی. همچنین تلاش کردیم بحث خود باوری و مردم محور بودن حرکت اقتصاد مقاومتی را تا حد ممکن به آن بپردازیم و اثرات مثبت تولید ملی روی اقتصاد و اثرات اقتصاد روی تمدن و پیشرفت تمدن را بررسی کنیم.

 

آیا توانسته اید مسیری جدید در عرصه ی اقتصاد به جامعه ی اقتصادی کشور معرفی کنید؟

این حرف ادعای بزرگی است.

تلاش ما این بوده که به نسل جوان که مخاطب ماست و میخواهند در عرصه ی فعالیت اقتصادی گام بر دارند کد بدیم نه اینکه برای فعالان اقتصادی نسخه ای بپیچیم چون نسخه پیچیدن کار اسانی نیست ما فقط تلاشمان این بود که سیاست های اقتصاد مقاومتی  که حضرت اقا به دقت تعیین کرده اند  را مجدد باز خوانی کنیم و نسل جوان را که میخواهند تازه وارد عرصه ی اقتصادی شوند  را راهنمایی کنیم.

 

 

مصاحبه گر: سیدعلیرضا مرتضوی - تنظیم کننده: فرهاد عزیزی - عکاس: حبیب الله نوروزیان

ارسال به :
پربازدیدترین
پربازدیدترین
آخرین اخبار
آخرین اخبار
ارائه دیدگاه
برای ارسال نظرات از فرم پایین استفاده کنید.
مسئولیت نوشته ها به عهده نویسندگان آنهاست و نمایش آنها به معنی تایید نظرات آنها نیست.
نام :

پست الکترونیکی :

نظر شما :

کانال بهشتیان

ایران حسین بن علی

سوم

اینستاگرام

Ussd

cloud cloud cloud cloud
cloud cloud cloud cloud